صفحه ها

به چه دلیل دیسکورد فیلتر شد ؟

2020/10/08

فیلتر شدن دیسکورد
دیسکورد یکی از مهم‌ترین و پیشرفته‌ترین پلتفرم‌های ارتباطی میان گیمرها به شمار می‌رود و کاربران بسیار زیادی در کشور دارد در ایران از دسترس خارج شد.

دیسکورد چیست ؟

دیسکورد (به انگلیسی: Discord) یک نرم‌افزار برقراری تماس تلفنی در بستر شبکه برای گیمرهای سیستم عامل‌های ویندوز، آی‌اواس، اندروید، لینوکس و مک‌اواس و همچنین قابل اجرا در مرورگر وب می‌باشد، که طبق آمار٣٠٠ میلیون کاربر از این نرم‌افزار تا ماه جولای(ژوئیه) سال ۲۰۱۹ استفاده می‌کردند.

یطور خلاصه میتوان گفت امکان ندارد یک گیمر با دیسکورد آشنایی نداشته باشد مخصوصا در دورانی که عملا برای انجام بازی های گروهی نمیتوان در یک محل مانند گیم نت و یا خانه و … دوره هم جمع شد آنهم بدلیل بیماری کرونا !

اما داستان عجیب فیلتر شدن دیسکورد چیست ؟!

اگر از برنامه دیسکورد برای ارتباط با دوستان خود استفاده می‌کنید باید متوجه شده باشید که در ماه‌های اخیر این برنامه در ایران با مشکلاتی مواجه شده بود و در اکثر موارد برای دسترسی از آن باید آی پی خود را تغییر دهید. حال در این خصوص وزیر ارتباطات اعلام کرد که برنامه دیسکورد به اشتباه فیلتر شده و وزارت ارتباطات به دنبال رفع فیلترینگ آن است.

محمدجواد آذری جهری وزیر ارتباطات اعلام کرده است که وزارت ارتباطات سعی دارد که دیسکورد را سریع‌تر رفع فیلتر کند.

او گفت که فیلترینگ دیسکورد به دلایل عجیبی اتفاق افتاده است:

دیسکورد به این دلیل فیلتر شد که دامنه اصلی آن به دیسکورد اپ تغییر یافت که پیش از این متعلق به سایتی بوده که محتوای مستهجن روی آن قرار می‌گرفت. حال نامه‌نگاری‌هایی در حال انجام است که این فیلترینگ به دلایل آن که سایت دیسکورد مشکلی ندارد رفع شود.

به هر حال این نرم افزار بر روی گوشی برای اکثر کاربران ایرانی تقریبا کاملا مسدود است ولی بر روی سیستم های کامپیوتری امکان وصل شدن دارد و برای اتصال باید از VPN استفاده کرد.




دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.