صفحه ها

تماس صوتی رایگان تلگرام

2018/02/11

تلگرام محبوبترین اپلیکیشن پیام رسان در ایران است و میلیونها کاربرفعال دارد که در نسخه های جدید قابلیت تماس رایگان ارائه کرده است ، اما به دلایلی امکان استفاده از این قابلیت در ایران مسدود شده است .


چرا مکالمه صوتی تلگرام به صورت کامل مسدود شد؟

قابلیت مکالمه صوتی تلگرام برای بسیاری از کاربران ایرانی از دسترس خارج شده است و فعلا نمی‌توان با استفاده از اینترنت موبایل و اینترنت خانگی تماس رایگان تلگرامی برقرار کرد و فقط با فیلتر شکن قابل استفاده است.
قابلیت مکالمه صوتی رایگان در ساعت ۲۲ روز چهارشنبه ۲۳ فروردین ماه به صورت رسمی طبق توییت پاول دروف، مدیر عامل تلگرام به صورت رسمی برای کاربران ایرانی فعال شد.
اما فقط ۴۰ ساعت استفاده از این قابلیت در اپراتورهای موبایل امکانپذیر بود و پس از آن در برخی از شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت خانگی هم غیرقابل دسترس شد.

اما چرا ؟

قابلیت مکالمه صوتی تلگرام که از بستر اینترنت استفاده می‌کند با استفاده از مصرف حجم پایین اینترنت، کیفیت بالای تماس و امنیت رمز نگاری شده یک رقیب جدی برای مکالمه از طریق اپراتورهای موبایل در کشور ایران است. در واقع طبق بررسی‌های انجام شده توسط خبرگزاری ایلنا، استفاده از قابلیت مکالمه صوتی دارای صرفه اقتصادی بسیار بالایی است چرا که شما می‌توانید با یک بسته اینترنت ۲۰۰ مگابایتی یک روزه همراه اول با قمیت ۱/۵۰۰ تومان، بسته اینترنت ۲۰۰ مگابایتی یک روزه ایرانسل با قیمت ۱/۲۰۰ تومان و بسته اینترنت ۲۰۰ مگابایتی یک روزه رایتل با قیمت ۲/۰۰۰ تومان اقدام به مکالمه با بالاترین کیفیت ممکن تا ۸ ساعت یعنی ۴۸۰ دقیقه از طریق تلگرام تماس صوتی با افراد مورد نظر خود داشته باشید که این میزان نسبت به هزینه مکالمه درون و برون شبکه‌ای بسیار پایین‌تر و نشان از صرفه اقتصادی آن مخصوصا در زمان استفاده از اینترنت نامحدود خانگی دارد.

 

چطور میتوان از تماس صوتی تلگرام در ایران استفاده کرد ؟

راحتترین راه استفاده از فیلترشکن هاست ولی بدلایلی برخی ها تمایلی به استفاده از آن را ندارند ، راه دیگر استفاده از تنظیمات پروکسی تلگرام است که مشکلاتی از قبیل روشن خاموش کردن هر دفعه آن و یا قطع وصل شدن آن هنگام قفل کردن صفحه گوشی را ندارد و شما با یکبار فعال کردن همیشه میتوانید از آن استفاده کنید. البته هر دو طرف مکالمه باید از این تنظیمات را فعال کرده باشند.

 

تنظیمات پروکسی (SOCKS 5) در تلگرام

ابتدا تلگرام را اجرا کرده و برای تنظیم ساکس ۵ به مسیر زیر بروید :

در نسخه دسکتاپ
Settings > Advanced Settings > Connection Type

برای آندروید
Settings > Data and Storage > Proxy Settings

برای IOS
Settings > Data and Storage > Connection Type > Use proxy > SOCKS5

و اطلاعات آنرا وارد کنید
server :
آدرس سرور
port :
پورت سرور
username :
نام کاربری اکانت شما
password :
رمز عبور اکانت شما

شما میتوانید با خرید اکانت از ما سرویس ساکس ۵ استفاده کرده و بدلیل دوکاربره بودن هر اکانت شما براحتی میتوانید از مکالمه بین دو دستگاه از آن استفاده کنید.

 




دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.